Sniper Ghost Warrior 3 zapowiada się znakomicie. Kolejny hit made in Poland?

Sniper Ghost Warrior to najbardziej znana seria gier CI Games, której dwie dotychczasowe odsłony rozeszły się do tej pory w ponad 5,5 mln egzemplarzy. Dzięki trzeciej części spółka ma zamiar wyznaczyć nowe standardy w segmencie strzelanek o specjalizacji snajperskiej

Kiedy myślimy o polskim rynku gier wideo, automatycznie włącza się nam myślenie stereotypowe: Wiedźmin i potem długo, długo nic. Oczywiście gra stworzona przez CD Projekt Red, to absolutny lider, ale inni polscy deweloperzy radzą sobie coraz lepiej i bez kompleksów rywalizują ze światowymi potentatami. Przykładem CI Games, twórcy serii Sniper. Już dwie pierwsze części tej gry były sporym sukcesem (5,5 mln. sprzedanych egzemplarzy), ale patrząc bardziej krytycznym okiem doświadczonego gracza, można było znaleźć w nich wiele niezbyt dopracowanych rozwiązań, które obniżały miodność gry. Trzecia cześć zapowiada się jednak o wiele lepiej i ma potencjał na światowy hit. Dostrzegli to nawet ekonomiści i gracze giełdowi – po publikacji zapowiedzi gry, kurs akcji producenta strzelanki wystrzelił w górę niczym rakieta.

Nieliniowa rozgrywka

Sniper Ghost Warrior 3 to połączenie kilku gatunków: pierwszoosobowej strzelanki z naciskiem na tryb snajperski, gry taktycznej i gry z otwartym światem. Zadaniem gracza jest nie tylko skuteczne i ciche eliminowanie kolejnych celów kluczowych dla fabuły, ale także zbieranie informacji na ich temat oraz samodzielne planowanie przebiegu akcji. Trzecia odsłona serii wymaga namysłu oraz kreatywności, dzięki czemu miłośnicy strzelanek przyzwyczajeni do szybkiej, niekontrolowanej akcji znajdą w niej coś nowego, co do gustu przypadnie także tym, którzy zazwyczaj wolą bardziej wymagającą, strategiczną rozrywkę.

Powstający Sniper 3 nie jest liniową przygodą, która prowadzi gracza prostą ścieżką do celu. Swobodna eksploracja świata gry to nie możliwość, lecz konieczność. Dostarcza niezbędnej wiedzy na temat otoczenia, obecnej sytuacji w obozie wroga czy celu misji. Nieliniowa rozgrywka pozwala graczowi na taktyczne podejście do kolejnych wyzwań, a płynąca z ich pokonywania satysfakcja jest o tyle większa niż w przypadku innych pierwszoosobowych strzelanek, że liczy się nie tylko celno oko, ale także umiejętność planowania czy obserwacji.

Gruzińskie political fiction

Sniper Ghost Warrior 3 opowiada fikcyjną historię, jej źródła tkwią jednak w rzeczywistości znanej z pierwszych stron gazet i głównych wydań telewizyjnych dzienników. Wśród niewielkiej rosyjskojęzycznej grupy narodowej zamieszkującej północne krańce Gruzji pojawiają się separatystyczne dążenia. Gruziński rząd nie ma zamiaru dopuścić do ich realizacji, lecz przy wsparciu Kremla nacjonalistom udaje się doprowadzić do konfliktu, który szybko przeradza się w wojnę zastępczą między Rosją a Stanami Zjednoczonymi i NATO.

Główny bohater gry – Jonathan North, były członek Marines – zostaje przywrócony do służby i wysłany głęboko za linie wroga, gdzie początkowo pod fałszywą tożsamością przyłącza się do separatystów. Jego zadaniem jest infiltracja obozu nieprzyjaciela, wkupienie się w jego łaski i wyeliminowanie kluczowych celów, co w rezultacie ma doprowadzić do rozłamu w szeregach wroga i deeskalacji konfliktu. Nie wszystko idzie jednak zgodnie z planem, szczególnie gdy okazuje się, że jednym z newralgicznych punktów polityczno-militarnej układanki jest starszy brat Jonathana… SGW3 to political fiction rodem z kart książek Toma Clancy’ego, w którym wiele sytuacji stanowi komentarz do ostatnich wydarzeń na świecie.

Największa produkcja w historii CI Games

Nad trzecią częścią serii pracuje stale ponad 80 osób zatrudnionych w dwóch oddziałach firmy, CI Games współpracuje też ze sprawdzonymi i renomowanymi partnerami zewnętrznymi. To m.in. studio Virtuos (współpracujące choćby z Electronic Arts czy Ubisoftem), a także artyści z doświadczeniem nabytym przy takich projektach jak: Mass Effect 3, Bloodborne, Mortal Kombat, seria God of War, Age of Conan, Tomb Raider, Far Cry 2, Bioshock 1 i 2, League of Legends i wiele innych.

Swój model biznesowy opieramy na wiedzy”, mówi Marek Tymiński, szef CI Games. „To nasi pracownicy są autorami koncepcji i projektu gry, wykonawstwo zaś w dużej mierze zlecane jest wybranym przez nas sprawdzonym podmiotom. Pełna kontrola nad wizją kreatywną oraz procesem tworzenia gry pozostaje po naszej stronie.

Jak szacuje CIG, budżet produkcji trzeciej części Snipera będzie zbliżony lub nieco wyższy niż w przypadku poprzedniego przeboju studia, czyli Lords of the Fallen (to ok. 30 mln zł). Decyzje w sprawie budżetu marketingowego zostaną dopiero podjęte w oparciu o rozmowy z partnerami biznesowymi.

O realizm rozgrywki dba zespół ekspertów dowodzony przez Paula S. Robinsona, który może pochwalić się nie tylko wieloletnim doświadczeniem w produkcji gier, ale również karierą wojskową odbytą w Korpusie Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych. O stronę fabularną dba zaś Jess Lebow, weteran branży, który w ciągu piętnastu ostatnich lat pracował nad wieloma tytułami z najwyższej półki, między innymi League of Legends, Far Cry czy Magic: The Gathering. „Nad jakością Snipera 3 czuwa grupa wybitnych specjalistów. Gry z otwartym światem zawsze stanowią wyzwanie dla twórców, ale jesteśmy przekonani, że stworzymy hit, który zawojuje listy sprzedaży na całym świecie”, zapewnia Marek Tymiński.

CI Games to pierwsza spółka z branży, która pojawiła się na warszawskiej giełdzie, również jako pierwsza w Polsce zaczęła dobrze zarabiać na tworzeniu gier. Jej skumulowane przychody od debiutu na GPW w 2007 roku przekroczyły już 500 milionów złotych. Tylko w zeszłym roku przychody ze sprzedaży własnych gier wyniosły 100 milionów złotych – to absolutny rekord wśród polskich firm związanych z elektroniczną rozrywką. CI Games to także pierwsza polska spółka, która z sukcesem wydaje własne produkty na globalnym rynku na takiej zasadzie, jak niezależne wytwórnie muzyczne wydają płyty – kontrolując cały proces i otrzymując największą część ceny pudełka w łańcuchu dystrybucji.

Ogromny potencjał

Zapowiedziany w grudniu 2014 roku Sniper Ghost Warrior 3 po raz pierwszy zaprezentowany został na odbywających się w Los Angeles targach E3 w czerwcu 2015 roku. Pokazywany za zamkniętymi drzwiami dziennikarzom i przedstawicielom branży fragment spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem. „Prawdopodobnie nigdy nie bawiłam się lepiej podczas grania w pierwszoosobową strzelankę”, napisała Madeline Ricchiuto z serwisu Bleeding Cool w zapowiedzi gry. Podczas targów Sniper Ghost Warrior 3 otrzymał dwie nominacje do nagród, a opublikowane już po ich zakończeniu wideo prezentujące rozgrywkę obejrzano do tej pory w serwisie YouTube około 500 tysięcy razy, a liczba ta cały czas rośnie.

Dobrą passę udało się podtrzymać na sierpniowych targach Gamescom w Kolonii, gdzie po raz pierwszy Sniper 3 dostępny był nie tylko dla prasy, ale także dla zwykłych graczy. 150-metrowe stoisko cieszyło się niesłabnącą popularnością przez wszystkie dni targów, z kolei prezentowane za zamkniętymi drzwiami demo zobaczyło blisko 300 dziennikarzy z całego świata. Fragmenty rozgrywki z komentarzem Jessa Lebow pojawiły się zaś w specjalnych, nadawanych na żywo z targów transmisjach serwisów IGN oraz Twitch. W ciągu zaledwie dwóch miesięcy, jakie dzielą E3 i Gamescom, SGW3 doczekał się kilkuset wzmianek w mediach ogólnych i branżowych na całym świecie.

To były zdecydowanie najlepsze targi w naszej historii”, mówi Marek Tymiński. „Żadna z naszych poprzednich gier nie była aż tak dobrze odbierana. Reakcje graczy i dziennikarzy branżowych udowadniają, że Sniper Ghost Warrior 3 ma ogromny potencjał komercyjny, wykorzystanie go w pełni i stworzenie świetnej, dopracowanej gry jest obecnie naszym największym priorytetem.

Premiera Sniper Ghost Warrior 3 zaplanowana jest na drugi kwartał 2016 roku, gra ukaże się w wersjach na komputery PC oraz konsole nowej generacji: Xbox One i PlayStation 4.

opracował: Krzysztof Jóźwiak

źródło: CI Games

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.