Nissan LEAF 30 kWh o zasięgu 250 km

Nissan zaprezentował zmodernizowany model LEAF z akumulatorem o zwiększonej pojemności 30 kWh o zasięgu 250 km

Akumulator ten jest jednym z elementów pakietu modernizacyjnego, który pojawi się w Nissanie LEAF 30 kWh. Poprawę wydajności akumulatora uzyskano dzięki modyfikacji jego konstrukcji oraz zachodzących w nim procesów chemicznych, m.in. dzięki zastosowaniu katody o wysokiej wydajności oraz dzięki przejściu na układ ośmioogniwowy (wersja 24 kWh była zbudowana w układzie czteroogniwowym). Nissan jest tak przekonany o wydajności i niezawodności nowego akumulatora 30 kWh, że zdecydował się objąć go gwarancją na 8 lat lub 160 000 km przebiegu.

Ładowanie 30‑kilowatogodzinowego akumulatora jest równie łatwe, jak w przypadku wersji 24‑kilowatogodzinowej. Podobnie jak w obecnym modelu LEAF użytkownik będzie mógł korzystać z ładowarki domowej, publicznej lub ze stacji szybkiego ładowania (prądem trójfazowym o napięciu 400 V). Czas ładowania akumulatorów od 0 do 80 proc. pojemności wynosi zaledwie 30 minut – tyle samo, co w przypadku modelu LEAF 24kWh.

LEAF dostępny w wersjach wyposażenia Acenta i Tekna ma także dokładnie takie same wymiary zewnętrzne, jak model z akumulatorem o pojemności 24 kWh, przy niewielkim wzroście masy, o 21 kilogramów. Efekt? Samochód, który pokona znacznie dłuższy dystans bez ładowania, oferujący taką samą funkcjonalność i walory użytkowe, jak poprzednie wersje.

Jedną z najbardziej cenionych i przydatnych cech Nissana LEAF jest możliwość interakcji samochodu z użytkownikiem oraz zdalnego sterowania funkcjami pojazdu za pośrednictwem NissanConnect EV. Zaawansowany system telematyczny, z którym można połączyć się przez smartfon, ułatwia życie, umożliwiając na przykład zaprogramowanie nagrzania kabiny zimą. NissanConnect EV nie tylko zwiększa komfort użytkowania, ale także wydłuża zasięg pojazdu, włączając ogrzewanie lub chłodzenie kabiny w czasie, kiedy samochód pobiera energię z sieci, a nie z akumulatora. Jedną z wielu zaawansowanych funkcji systemu NissanConnect EV jest nowa „mapa ładowania”, dostarczająca informacji o lokalizacji stacji ładowania, a także o tym, które z nich są w danym momencie faktycznie dostępne.

LEAF 30 kWh wyróżnia się też kilkoma subtelnymi zmianami w nadwoziu, takimi jak nowa antena dachowa, zmodernizowane przednie i tylne światła oraz emblematy na kołach. Dostępny jest także nowy kolor – brązowy.

LEAF 30 kWh będzie produkowany tam, gdzie dotychczasowa wersja – w zakładach Nissana w Sunderland w Wielkiej Brytanii – a jego sprzedaż w Europie rozpocznie się w styczniu 2016 roku. Informacje o ostatecznych cenach i wyposażeniu na poszczególne rynki zostaną podane wkrótce.

 

137027_1_5

 

137031_1_5

 

137046_1_5

 

137062_1_5

 

opracował: Krzysztof Jóźwiak

źródło:Nissan

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *