Porsche Macan GTS – jeszcze więcej sportu

Nowe Porsche Macan GTS plasuje się pomiędzy wariantami Macan S a Macan Turbo

Z zewnątrz Macan GTS wyróżnia się czarnymi akcentami karoserii: z lśniącym wykończeniem powyżej górnego przetłoczenia błotników i drzwi oraz matowym w dolnych partiach nadwozia. Po raz pierwszy w modelu z rodziny Macan opcjonalnie zamówić można reflektory w technologii LED Porsche Dynamic Light System Plus. W standardzie otrzymujemy także specjalny pakiet Sport Design, którego elementy również utrzymano w specyficznej dla wersji GTS kolorystyce. W środku znajdziemy m.in. specjalne fotele GTS.

Auto napędza silnik V6 z podwójnym doładowaniem o pojemności 3 l, który generuje moc 360 KM oraz 500 Nm momentu obrotowego. Wspomaga go siedmiobiegowa przekładnia PDK i napęd na cztery koła Porsche Traction Management (PTM). Zużycie paliwa według danych fabrycznych wynosi 8.8-9.2 l/100 km. Auto przyspiesza do setki w 5,2 s., a w wersji Sport Chrono o 0,2 s szybciej. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 256 km/h.

Dynamiczny charakter auta ma podkreślić także zawieszenie Active Suspension Management (PASM) o bardziej sportowych nastawach i zmniejszonym prześwicie oraz 20-calowe obręcze w kolorze czarny mat z mieszanym ogumieniem. Przy okazji w specyfikacji kompaktowego SUV-a debiutuje nowy system łączności i rozrywki PCM z dotykowym wyświetlaczem, wzbogaconą listą funkcji oraz łatwiejszym w obsłudze interfejsem.

Cena w Polsce jest na razie nieznana, ale najprawdopodobniej będzie oscylowała blisko granicy 300 tys. zł.

 

P15_0946
 P15_0949
 P15_0945

Krzysztof Jóźwiak
źródło: Porsche

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.