Wodorowe Audi

Coraz więcej producentów prezentuje prototypy lub gotowe auta napędzane wodorem. Po Hyundaiu, Toyocie i Hondzie przyszła pora na Audi

Koncepcyjny Audi h-tron quattro concept pokazano na tegorocznym salonie samochodowym w Detroit. Premierowy model posiada wyłącznie elektryczny napęd, a źródłem energii jest wodór.

Audi h-tron quattro concept

Antriebsstrang

Dwa elektryczne silniki, przy osi przedniej i tylnej, napędzane są energią wytwarzaną w ogniwach paliwowych. Silnik elektryczny przy przedniej osi generuje moc 90 kW, a przy tylnej – 140 kW. Dzięki temu sportowy SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż siedem sekund. Zbiorniki wodoru można napełnić w zaledwie w cztery minuty, a zasięg samochodu wynosi maksymalnie 600 km.

Static photo,  Colour: Citrine yellow

Static photo,  Colour: Citrine yellow

Przy okazji prezentacji Audi htron quattro concept koncern z Ingolstadt ujawnił kilka szczegółów związanych z systemem autonomicznej jazdy i zdalnego parkowania, które już w roku 2017 trafią do seryjnej produkcji i znajdą się w limuzynie klasy wyższej – Audi A8. Sercem systemu autonomicznej jazdy jest w Audi centralny komputer wsparcia kierowcy, zwany w skrócie zFAS. „Przelicza” on w czasie rzeczywistym obraz otoczenia pojazdu, a następnie udostępnia te informacje systemom wsparcia kierowcy, systemowi autonomicznej jazdy oraz zdalnego parkowania. Dwa ostatnie systemy mogą przejąć kontrolę nad pojazdem podczas parkowania i podczas poruszania się w spowolnionym ruchu na autostradach, wymagającym częstego zatrzymywania się i ruszania. Warunkiem jest jedynie nieprzekraczanie przy takich manewrach prędkości 60 km/h.

Interior

Cockpit

Detail

Krzysztof Jóźwiak

źródło: Audi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.