VR do potęgi, czyli rzeczywistość połączona

Project Alloy to duży krok w kierunku realizacji idei tzw. rzeczywistości połączonej (merged reality), w której zaciera się granica pomiędzy światem realnym a rzeczywistością wirtualną.

Zastosowanie kamer z technologią Intel RealSense pozwala użytkownikowi na bezpośrednią interakcję z wirtualną rzeczywistością wyświetlaną w okularach. Przez połączoną rzeczywistość użytkownik może zobaczyć elementy świata realnego i nałożoną na nią rzeczywistość wirtualną. Widzi swoje dłonie, znajdujących się w pobliżu przyjaciół, czy też ścianę, na którą zaraz wbiegnie. Elementy świata rzeczywistego nie tylko są widoczne, ale także możliwa jest interakcja z nimi w obrębie przestrzeni wirtualnej.

Project Alloy nie wymaga podłączenia do komputera, ponieważ moc obliczeniowa znajduje się wewnątrz zestawu – w ramach tzw. Alloy Head-Mounted Device (HMD). Pozwala to na swobodną rozrywkę i możliwość ruchu we wszystkich trzech wymiarach bez przeszkadzających kabli. Dzięki wbudowanemu systemowi antykolizyjnemu użytkownik Project Alloy może eksplorować wirtualny świat poruszając się w realnym.

Project Alloy to jedna z technologii Intela, które udostępniane są dla programistów, twórców i wynalazców. Zestaw będzie dostępny w 2017 roku jako platforma otwarta, co pozwoli im na tworzenie własnych produktów na jego bazie. Ponadto Intel współpracuje z Microsoftem w celu optymalizacji treści opartych na Windowsie do wykorzystania na urządzeniach VR, takich jak Alloy.

Opracował: Krzysztof Michał Jóźwiak

Źródło: Intel

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *