Nawigacja w wersji smart

Kolejny krok w kierunku autonomicznej jazdy. Volkswagen i Mobileye zamierzają w 2018 roku wprowadzić nowy standard nawigacji przeznaczony dla samochodów autonomicznie poruszających się po drogach

Modele Volkswagena będą w tym celu korzystały z map i technologii lokalizującej pojazdy, opartej na obrazie pochodzącym z kamer. Technologia ta nosi nazwę „Road Experience Management” (REM) i została opracowana przez firmę Mobileye. Przedstawiciele obydwu firm zawarli w tej sprawie odpowiednie porozumienie.Dzięki tej kooperacji Mobileye i Volkswagen stawiają kolejny krok w kierunku wprowadzenia technologii autonomicznego poruszania się pojazdów. W przyszłości dane nawigacyjne będą gromadzone wspólnie i wykorzystywane do tworzenia inteligentnych map.

Izraelskie przedsiębiorstwo Mobileye (NYSE: MBLY) to jeden z wiodących na świecie producentów technologii służących do zapobiegania wypadkom drogowym oraz umożliwiających automatyczne poruszanie się pojazdów. REM należy do najnowszych systemów opracowanych przez Mobileye. Korzystając z crowd-sourcingu (dane w sieci, gromadzone przez wiele samochodów) REM generuje w rzeczywistym czasie informacje pozwalające precyzyjnie określić położenie oraz gromadzi bardzo szczegółowe informacje na temat poruszających się pojazdów. Dzięki temu REM tworzy elementarną płaszczyznę informacyjną potrzebną do tego, by samochody mogły poruszać się autonomicznie. System w praktyce działa tak – samochód Volkswagena z umieszczonymi z przodu kamerami dzięki systemom optycznych czujników firmy Mobileye rejestruje oznaczenia na jezdni oraz informacje o drodze, które po skompresowaniu są gromadzone w chmurze (w sieci). Informacje te, zbierane przez wiele samochodów, są wykorzystywane do stałego uzupełniania map nawigacyjnych HD pozwalających bardzo dokładnie określić położenie pojazdu. Mapy te są niezbędne do tego, by pojazdy były w stanie poruszać się samodzielnie, a także do tworzenia coraz bardziej zaawansowanych systemów asystujących.

Jest to pierwsze tego rodzaju porozumienie. Umożliwia globalne gromadzenie danych pochodzących od różnych producentów samochodów i tworzenie jednej „Mapy świata w rozdzielczości HD”. Dzięki temu jest szansa, że powstanie jeden standard dla całej branży. 

Źródło: informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *